dimarts, 24 de març del 2015

Els dos grups d'integració social visitem l'escola Espill de Manresa i el SINS Cardener de Sant Joan

Des del MP07-Suport a la intervenció educativa, que aquest curs l'estan treballant els dos grups d'Integració social de forma paral·lela, hem decidit fer algunes visites relacionades amb la intervenció educativa des del marc formal de l'educació obligatòria, per una banda l'escola d'educació infantil i primària l'Espill de Manresa i per l'altra el SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada.
Diverses imatges de la visita i de l'emblemàtic edifici de l'Espill.

Aquí podem veure la Mercè López, coordinadora de l'escola, explicant el projecte als alumnes d'integració social de l'EDN.

 Com que en l'MP07 actualment estem treballant el PEC, la Proposta pedagògica,... volíem visitar centres escolars que tinguessin una línia, una manera de fer, diferenciada, amb personalitat i que, a més, suposessin una aposta pedagògica singular, diferent,...
El primer centre que vam visitar va ser l'escola Espill de Manresa, amb 35 anys d'història al darrera, sorgida a l'inici de la transició política a partir de pares i mestres que van voler crear una escola oberta, participativa, catalana, laica, activa,... Ens van atendre la Mercè López, actualment a la coordinació, i la Laura Bastardes, coordinadora de primària. Ens van explicar l'origen, línia metodològica, formes organitzatives, etc que es van complementar amb la projecció d'un audiovisual elaborat pels alumnes de sisè de primària i la coordinació de l'exalumna Berta Oliveres (que fa poc vam tenir a l'EDN presentant el seu documental "Amunt"). Després vam visitar els espais exteriors (patis, zona d'esbarjo, hort escolar,...)


Diverses imatges de la visita al SINS Cardener, interiors, exteriors, etc.

En aquesta imatge podem veure el director del centre, David Atzet, explicant el projecte ala alumnes d'integració social de l'EDN.

Després de visitar l'Espill vam anar cap a Sant Joan de Vilatorrada, on ens esperaven al SINS Cardener, centre de secundària públic d'aquest poble, per explicar-nos què els diferencia educativament, metodològicament, didàcticament, i que els fa particulars, originals, diferents en la seva forma d'encarar la formació dels joves de 12 a 16 anys. El director del centre, en David Atzet, ens va explicar que són un centre molt jove, és el tercer any que estan funcionant, i que encara van fonamentant el que són les seves línies mestres d'actuació, ja que com a servei obert, flexible, dinàmic, viu,... van adaptant-se a les característiques dels seus alumnes i a les situacions social, culturals,... que van canviant  ràpidament. Ens va explicar el seu treball d'aula el màxim de temps possible fora de l'aula, el treball per projectes, la dinàmica assembleària, el gran treball en equip (per part de tota la comunitat educativa que envolta al centre) etc.
Va destacar els projectes tangibles, reals, que dia a dia van modificant el propi centre i el seu entorn proper.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada